מה זה בכלל סיור ליקוט?

לסיור ליקוט יש את המקצב שלו, זהו מקצב שונה ממקצב החיים הרגיל שלנו, מקצב שמבקש להתחבר לשלווה ולרוגע שרק הטבע יכול לספק לנו, בסיור ליקוט אנחנו מגיעים לנקודה שקטה בטבע רחוקה ממכוניות, מחנויות,  מטירטור החיים. מתחילים במשחק בשטח שמחבר אותנו לנוכחות שלנו כאן ועכשיו ומתחילים בסיור – לומדים על הצמחייה המקומית, עוצרים ליד צמחים, עצים ושיחים מתבוננים עליהם, טועמים מהם,  לומדים על צמחים רעילים וצמחים מרפאים, הסלסילה שלנו מתחילה להתמלא לאט לאט בצמחים שמהם נכין את ארוחת הצהריים שלנו, לפתע אותם צמחי בר שאנחנו חולפים על פניהם כל יום מקבלים פנים, צורה ושם, בסיום הסיור נגיע לפינה חבויה בה תחכה לנו מדורה דולקת ותה או קפה חמים, נשתה, נירגע ונתחיל להכין את ארוחת הצהריים ביחד, ארוחת שטח כיד המלך, ארוחת ליקוט מצמחים עונתיים ומתוספות שאביא איתי.

 הכנת הצהריים ביחד מסביב למדורה זהו רגע של היפתחות ושיחות בין האנשים שמשתתפים בסיור, כולם שותפים לחוויה גם ילדים, לאט לאט המנות מתחילות להסתדר על המחצלת ולפנינו מתגלה  ארוחה עשירה בצבעים, טעמים ובריאות, הארוחות תהינה צמחוניות ויהיו גם מנות רבות על טהרת הטבעונות, אני כבר מעל עשר שנים לא נוגעת בבשר ולכן אני לא משלבת בשר בסיורי הליקוט שלי, אנחנו לומדים להשתמש במה שצומח סביבנו והכול תוך שמירה על הטבע ובכבוד רב אליו.

משך סיור ליקוט נע בין שעה וחצי לשעתיים, משך הפעילות כולה כולל הבישול והארוחה בשטח נע בין שלוש ל חמש שעות.

סיורי הליקוט נערכים במקומות שונים ברחבי הארץ, תלוי עונה ומזג אוויר

בסיור ליקוט פרטי אנחנו נפגשים בטבע בכל מקום שנוח ובשעות שנוחות לכם.

אנחנו מתכננים ביחד ארוע שמותאם לדרישותכם ולצרכיכם, הארוע יכול להיות חגיגת יומהולדת לאחד מבני המשפחה או לחברים, יום גיבוש צוות, ארוע ליקוט יישובי או קיבוצי, יש בידי את הניסיון והיכולת להפיק עבורכם ארוע שיענה על ציפיותכם ואף מעבר לכך.

 

סיור ליקוט למשפחות הוא סיור בטבע בו אתם מכירים ומלקטים צמחים שאפשר להשתמש בהם למאכל או למרפא. אחרי הסיור ליקוט כל המשפחה מבשלת בטבע, בשטח ואז אוכלים ארוחה צמחונית או טבעונית מפוארת, מעשה ידינו מעשה הטבע.

סלט מלוקט עם פרחי כליל החורש

סדנאות ליקוט מיוחדות ברוח הטבע

סיור ליקוט הוא הזמנה לקחת נשימה גדולה, לשים את טרדות היום יום בצד, להתחיל לנוע בקצב שונה, איטי יותר, ממוקד אל עבר האדמה, להגיע לאחד מהמקומות הקסומים ביותר בארץ בו תבלו מתחת לעצי האלון,
את הסדנאות אני מעבירה בסביבות הררית בקבוצות אינטימיות, הסדנאות מתאימות גם לילדים וגם לאנשים בוגרים שהם ילדים ברוחם,

הארוחות שמוגשות בסוף הסדנא הן צמחוניות או טבעוניות כך שהסדנא יכולה להתאים גם לשומרי כשרות

ארוע ליקוט מותאם לארוע

אירוע שאתם חוגגים והחלטתם לחגוג בחיק הטבע עם סיור ליקוט וארוחה מטריפה מסביב למדורה, סיור ליקוט הוא אירוע שמשמח לבב אנוש ומטעין אותנו בתחושת שייכות וקירבה למהות שלנו על כדור הארץ, סיור ליקוט לא מקרב רק בין האדם לטבע אלא גם בין אדם לאדם, בסוף הסיור הרבה פעמים נוצרת תחושת קירבה  וגיבוש בין חברי הקבוצה,  סיור ליקוט יכול להתאים לחגיגת יומולדת לאדם אהוב, יום גיבוש לצוות, מסיבת רווקות, אירוע חברה או שפשוט אפשר להיפגש ביחד בחיק הטבע ולעוף ביחד על החיים.

* ניתן להזמין מגוון סיורי ליקוט מותאמים לארוע ספציפי: סיור ליקוט שהוא יום כיף לגיבוש צוות, סיורי ליקוט לקיבוצים ויישובים, סיור ליקוט לציון ארוע מיוחד כמו יומהולדת, מסיבת רווקות/ים, יום נישואים ועוד ועוד.

* ניתן לתאם סיור ליקוט כמעט בכל מקום בארץ, כמעט ליד כל יישוב יש שטחי בר וצמחים אכילים ומרפאים שצומחים ממש מתחת לאף שלנו בלי שהיינו מודעים לכך.

למה סיורי הליקוט מתקיימים דווקא באזור הררית? האם ניתן לקיים סיורי ליקוט במקומות אחרים?

אני גרה בהררית וזה "מגרש המשחקים" שלי,  הררית הוא לא מקום כל כך מתוייר ככה שתהיה לנו את האינטימיות והשקט שלנו, את הסיור אנחנו מתחילים בתצפית על הכנרת שנפרשת מולנו במלוא הדרה ומשם נחלוף על פני ביתן של הנזירות שגרות ביער, זהו מקום מלא קסם שיד אדם עוד לא קילקלה, אני מביאה אתכם למקומות מלאים בצמחי בר שנוכל לקטוף מהם ללא חשש, אני כבר כמה שנים מלקטת באזור הזה וכל פעם אני מגלה בו צמחים חדשים ופינות חמד נוספות, לרגע אני לא מרגישה שמיציתי או שמשעמם לי, אשמח שנחקור ביחד ושתתאהבו בצמחי הבר ובפינת החמד הזאת כפי שאני מאוהבת.

*אשמח מאוד לקבוע איתכם סיור ליקוט סמוך למקום מגוריכם או במקום אחר מלבד הררית שנחליט עליו ביחד, אני פתוחה להרפתקאות חדשות וישנם כל כך הרבה מקומות מיוחדים בארץ.

סיור ליקוט
סיור ליקוט למשפחות
סיור ליקוט לקבוצות
הדרכת סיורי ליקוט
מדריך סיורי ליקוט 

מדריך ליקוט

ליקוטי צמחים
ליקוט צמחי בר למאכל
ליקוט צמחים בארץ ישראל
צמחי בר למאכל
מתכוני ליקוט
ליקוט צמחים
סיור ליקוט ובישול שטח
סיורי ליקוט צמחי בר ופטריות
סיור ליקוט וארוחת גורמה בשטח 

סדנת בישול שטח וסיור ליקוט

סיור ליקוט וארוחה

סיור ליקוט בגליל
סיור ליקוט בגלבוע

האם סיורי ליקוט מתאימים גם לילדים?

בסיור ליקוט שעשיתי ביישוב שלי ילד בן ארבע היה צמוד אליי, הקשיב, טעם, פשוט היה נוכח, כפי שילדים יודעים לעשות, כמה ימים אחרי הסיור אמא שלו סיפרה לי שיום למחרת הם טיילו בטבע והילד הראה להם צמחים שלמדנו עליהם וסיפר עליהם מנקודת המבט שלו, אני מאוד אוהבת לראות ילדים בסיורי הליקוט שלי, גם אם הם לא מקשיבים לכל מילה ומילה, הם נוכחים בטבע, מנותקים ממסכים, מגלים תגליות כמו "נרתיק של גמל שלמה", נמלים שהם חקלאיות  ועוד ועוד, הטבע הוא קסם בלתי נגמר עבור ילדים ובסיור ליקוט אנחנו מגלים טפח ממנו.